• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Det vill inte Lasseman ta till sig...bestämt sig för att jag gjort något olagligt. Hade jag haft skulder hos kfm eller varit där typ någon månad efter så hade jag köpt resonemanget. Nu dröjde det ett par år....med facit ihand skulle man gjort mycket annorlunda om man vetat hur allt skulle bli. Å eftersom gåvan publicerades i poit så borde ju nån ha reagerarat om det varit fel kan jag tycka. Allt har gått rätt till enligt konstens alla regler gällande gåvor mellan makar.

Jag förstår inte vad han filosoferar om i den här tråden helt seriöst. Om jag har tolkat dig rätt så var fallet följande.

Du har skulder - Du säljer din del utav huset - för att betala av alla dina skulder - du blir skuldfri.

Detta menar han kunde inneburit att "ekobrottsmyndigheten hörde av sig" och att det kan bli tal om " oredlighet mot borgenär".

På frågan vilka som är borgenärerna svarar han "För att han var eller kunde befara komma på obestånd." hur skulle personen komma på obestånd när hon just sålde huset för att betala av alla sina skulder?

Varför motiverar han i vanlig ordning inte det hela med viktiga är att spotta iväg mängden inlägg med halvtaksiga onliners.

Man kan ju rimligtvis läsa alla inläggen innan man börjar veva om lagbrott,SÄPO,ekobrottsmyndigheten och andra skrämselorgan som överhuvudtaget inte har med verkligheten att göra i det här fallet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Yoyo10

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Januari 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Hej!
Jag sökte sanering igår men glömde en skuld att lägga till, finns det ett sätt att lägga till den eller är det försent?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Hej!
Jag sökte sanering igår men glömde en skuld att lägga till, finns det ett sätt att lägga till den eller är det försent?
När du får en handläggare så kan du lägga till den skulden då. Sen så kan du säkert när du fått bekräftelse på att din ansökan kommit in, maila in uppgifterna. Ange det diarienummer din ansökan fått.
 

Yoyo10

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Januari 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
När du får en handläggare så kan du lägga till den skulden då. Sen så kan du säkert när du fått bekräftelse på att din ansökan kommit in, maila in uppgifterna. Ange det diarienummer din ansökan fått.
Aha okej, tack för hjälpen
 

kkrs93

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Oktober 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej! Jag har skulder hos KF som för nuvarande är på ca 440.000. Har sökt och fått avslag 4 gånger tidigare. Har lämnat in en 5 gång i början på juni, och hoppas på godkännande. Såklart. Jag har fått mina skulder (mestadels) genom brott.

MEN! jag har inte återfallit i brott, har inte dragit på mig nya skulder, jag har ett heltidsjobb, och har haft löneutmätning i sju år. Vad mer kräver dem att man ska göra?!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Hej! Jag har skulder hos KF som för nuvarande är på ca 440.000. Har sökt och fått avslag 4 gånger tidigare. Har lämnat in en 5 gång i början på juni, och hoppas på godkännande. Såklart. Jag har fått mina skulder (mestadels) genom brott.

MEN! jag har inte återfallit i brott, har inte dragit på mig nya skulder, jag har ett heltidsjobb, och har haft löneutmätning i sju år. Vad mer kräver dem att man ska göra?!
Brott kan ta väldigt lång tid sägs det..
Är 440.000 allt?
Beroende på vad du har för lön så ska man inte kunna betala bort det på 10-15 år så kanske inte omöjligt beroende på lön
 

kkrs93

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Oktober 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Brott kan ta väldigt lång tid sägs det..
Är 440.000 allt?
Beroende på vad du har för lön så ska man inte kunna betala bort det på 10-15 år så kanske inte omöjligt beroende på lön
Hej igen. Ja, det är "allt". Varje gång jag fått beslut om avslag, så står det bara "det anses vara stötande att ge dig skuldsanering". Men jag har ju gjort precis allting i min makt för att visa att jag inte är samma person längre. :/ men den preliminära skuldprognosen så står det att skulderna är betalda i mars 2029.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Hej igen. Ja, det är "allt". Varje gång jag fått beslut om avslag, så står det bara "det anses vara stötande att ge dig skuldsanering". Men jag har ju gjort precis allting i min makt för att visa att jag inte är samma person längre. :/ men den preliminära skuldprognosen så står det att skulderna är betalda i mars 2029.
Då är du inte kvalificerat insolvent, dvs dina skulder kan betalas inom överskådlig tid12-15 år och din skuldprognos anger kortare tid.
 

kkrs93

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Oktober 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Då är du inte kvalificerat insolvent, dvs dina skulder kan betalas inom överskådlig tid12-15 år och din skuldprognos anger kortare tid.
Samtidigt så står det i besluten att de inte har tagit i beaktning ifall jag kan betala av skulderna inom överskådlig tid, eller inte?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp